Hvad siger naboerne?

Som et indspark i debatten faldt jeg over denne video fra "Viden om Vind", hvor en mølle-nabo meget ærligt fortæller om egne oplevelser med at få et par møller opstillet 800 meter fra sin ejendom.

Se nedenstående link:
http://www.videnomvind.dk/film.aspx?media_id=612&

INDLÆG AF
MICHAEL R
Kommune: Syddjurs
Dato: 01.06.2016
Tema:
Lokal forankring
Placeringshensyn
Vindkraft
Område:
Aarhus Midtby
Aarhus Syd
Aarhus Nord
Aarhus Vest
Nabokommuner

Kommentar på indlæg

KÆMPEMØLLER HØRER TIL PÅ HAVET
05.06.2016, kl. 11:27
VidenOmVind er en lobbyorganisation for vindmøllebranchen og har som formål at fremme salget af landbaserede møller. VidenOmVind består ifølge deres egen hjemmeside udelukkende af aktører fra vindmølleindustrien.
Navnet VidenOmVind har klang af saglig information, men den form for kommunikation,der findes på hjemmesiden, er styret information til ensidig fordel for vindmølleindustrien, d.v.s. propaganda.
MORTEN
06.06.2016, kl. 12:25
Hej Michael,

Tak for link til videoen om at være nabo til de store vindmøller på land. Kommentaren ovenfor er naturligvis altid relevant, nemlig at man skal være kritisk ift. alt man hører. Men dette skal jo ikke stoppe os i at lytte og lære, der hvor vi kan. Hvis vi ikke tillader os selv at blive mere nuancerede i vores holdninger, får vi let de skyttegravskrige, som ofte præger den offentlige debat. Jeg ville på samme måde kunne finde videoer, der fortæller om mennesker der fortæller om hvordan deres liv er blevet ødelagt af vindmøller. Disse videoer er lagt på nettet af kræfter der kæmper imod møller.

Målet må vel være at vi hele tiden griber chancen for at snakke sammen og skaffe os så meget viden som muligt i hver enkel sag, og så handle derefter.
Jeg synes at den video der linkes til er god og nuanceret. Her er en mand der opfordrer til at man blander sig, er tydelig omkring ens holdninger og kæmper, men også at man skal være parat til at ændre sine holdninger når man oplever at den frygt man havde, ikke bliver til virkelighed.